Yazı kategorisi: çocuklu olmak, mutfakta

Mısır… Bir varmış bir yokmuş…

Bir süre önce kaleme aldığım alışveriş tedirginliği yazımdan sonra sadece kendim için değil etrafımdaki insanlar için de bir şeyler yapmak gerekliliğini daha net hisseder oldum. İnsanların yediklerine “neden bunu yiyiyorsun şöyle de böyle de” demek benim tarzım değil, doğru da bulmuyorum bu yöntemi ayrıca. Ama yazarak bildiklerimi, hissettiklerimi paylaşabiliyorum en azından.

Ben mi abartıyorum bilmiyorum ama yediklerimizin artık eskisi gibi saf olmaması bende ciddi bir tedirginlik yaratıyor gerçekten ve bu nedenle de mutfakta kullanacağım her malzemede iyiden iyiye seçici oldum. Çok zor olmasına karşın bazı sebze meyveleri de yaşamımdan çıkarttım; bakınız mısır. Koca bir yazı mısırsız geçirdik bu yıl. Ne kadar da severim. Kuzgun da öyle. Çocuk sokaktan mısır istedikçe “hayır” yanıtını aldı bu yaz benden. Tatilde yedik bir tek mısırı, gelirken eve de getirdik hatta. Öte yandan Kuzgun mısır almazken ve buna daha anlayışlı davranırken ‘eşsiz’ Max’dan bir türlü vazgeçemedi. Haftada birle sınırlandırmaya çalıştığım bu ‘yapay’ dondurmalar mı daha iyi gdo’lu mısırlar mı diye sormadan edemiyorum kendime zaman zaman. Bu arada neden hayır olduğunu ben gayet net bir şekilde ve doğruyu söyleyerek açıklıyorum Kuzgun’a. “İlaçlı” diyorum, “katkı maddeleri var” diyorum ve bunları olabildiğince az tüketmemizin iyi olacağını söylüyorum.

Buradaki anahtar sözcük az bence. Çünkü tüm bunları yaşamımızdan tamamen çıkartmamız mümkün değil ne yazık ki. Gerçekçi olalım. Hangi çocuktan bisküvileri, krakerleri, şekerlemeleri, gevrekleri, dondurma olmayan dondurmaları tamamen uzak tutabiliriz ki? Benim ‘zararlı’ diye yedirmediğim her şeyi arkadaşları çatır çatır gözünün önünde yediğinde benim katı olmam da anlamlı değil zaten. Çocuklar bu kadar nefis şeylerin zararlı olabileceğini düşünmüyorlar ayrıca. Ama bu bilgiyi aklının bir köşesinde tutması da kötü gelmiyor bana, sonuçta vicdan azabı duymuyor yerken zararlıları. Duymaması da gerekiyor zaten. Bunca kuşatılmışken bu ürünlerle vicdan azabı duyması gerekenler çocuklarımız değil biziz çünkü. Bizim ‘iyi’ye ulaşmak için kararlı olmamız gerekiyor. Bu durumda ben de eve bazı şeyleri hiç, bazı şeyleri de olabildiğince az alıyorum ve Kuzgun’a da uygun bir şekilde ‘yemesek iyi olur’lar hakkında bilgi vermeye çalışıyorum.

Her durumda, ne kadar titizlenirsem titizleneyim yararlı olmadığını bildiğim bir dolu şeyi de yiyiyoruz tabii ki. Artık aldığımız sebze meyvelerden, etlerden, sütlerden şüphelenir hale geldik. İstanbul dışına çıkınca yerel pazarlardan alışveriş etmek acayip iyi geliyor o nedenle bana. İstanbul’da da aynı ‘iyi’ hissi yakalayabileceğim birkaç adresle sınırlandım alışverişte böyle böyle. Olsun iç rahatlığı her şeyden önemli! Mutfakta daha da önemli!

“Mısır var mısır… Taze, süt mısır…” Ve bir de ıslık… Bizim sokağın mısırcısı ıslıklarla satıyor her zamanki gibi mısırını ben bunları yazarken… Ama biliyor musunuz n’oldu bu yıl? Balkonumdaki sakız sardunyalarının arasından bir ot çıktı. Genelde temizlerim otları, ama bu ilginç geldi ve neye benzeyecek merak ettiğimden bıraktım onu. Sonra büyüdü büyüdü ve kocaman bir mısır oldu. Yine de yetiştiği saksı verdiği dört meyveyi olgunlaştırmak için yeterli besini sağlayamadı ona. Açıkçası mısır olduğunu geç farkettiğimizden müdahale edemedik bu davetsiz ama bizi çok sevindiren konuğa, onu iyi ağırlayamadık bu yıl. Olsun iyi ki geldi balkonumuza, bize ilham verdi. “Seneye bu kovada domates yerine mısır yetişsin anne” diyerek kocaman bir kova ayırdı Kuzgun mısırlara. Ne güzel bir fikir. Ama ben domateslerinkini de ayırdım ayrıca…

Mısır diyince bütün bunlar üşüşüyor işte aklıma. Şöyle ağız tadıyla yiyemiyoruz mısır artık baksanıza. Ama bu değildi aslında yazmak istediğim, bütün bu hassasiyetimin arasında güzel bir şey olmuştu mısırla ilgili, ben de bunu yazacaktım size. Balkonuma gelen mısır gibi güzel. Neyse bir dahaki yazıya…

Bu yazı alternatifanne.com ‘da eş zamanlı olarak yayımlanmıştır.

Bir Cevap Yazın

